Контакт-центр 0462-61-62-04
 
Контакт-центр 0462-61-62-04

Новини

17.01.2017 / 16:49

Впродовж 2016 року «Чернігівгаз» безкоштовно повірив понад 35 тис лічильників газу

Протягом 2016 року ПАТ «Чернігівгаз» спільно з ДП «Чернігівстандартметрологія» безкоштовно повірило 35,3 тис побутових лічильників газу. З них майже третина – 12 тис були визнані непридатними до подальшої експлуатації через невідповідність метрологічних характеристик вимогам нормативних та експлуатаційних документів.
Лічильник газу має повірятися кожні 5-8 років в залежності від класу точності приладу Лічильник газу має повірятися кожні 5-8 років в залежності від класу точності приладу ФОТО: ПАТ "Чернігівгаз"

Нині понад 284 тис сімей Чернігівської області, а це 80,2 % від загальної кількості газифікованих домоволодінь мають лічильники газу. За останні 5 років кількість лічильників збільшилась щонайменше на 25 тисяч. Відповідно збільшила потреба в їх повірці. Для порівняння - в 2013 році було повірено лише 15 тис приладів обліку.

Достовірний обліку газу може забезпечити лише повірений лічильник з підтвердженими метрологічними характеристиками, тому кожні 5-8 років, в залежності від класу точності лічильника, його необхідно повіряти. Це дає споживачу впевненість, що він сплачує лише за те, що реально спожито. Відхилення від допустимої похибки призводить до неточних показань і нарахувань, і як слідство - до неефективного споживання енергоресурсу.

В переважній більшості в ході періодичної повірки вибраковуються лічильники роторного типу. Передусім це пов’язано з відносно нетривалим, у порівнянні з мембранним механізмом, терміном експлуатації, а також з механічною зношеністю складових лічильника. До речі, якщо роторний обліковий пристрій відпрацював 15-річний термін, навіть завод-виробник не візьметься його ремонтувати.

Несправності в роботі приладу можуть спровокувати неправильні або погані умови експлуатації (вологе повітря, температурні коливання, тощо), а також зовнішні втручання. Хибні дані можливі як у бік збільшення, так і зменшення. Тому повірка важлива саме для споживачів.

«Лічильник газу є складним обчислювальним механізмом і з часом може давати неточні показання, адже при експлуатації робочі деталі зношуються. Тому споживачам потрібно самостійно звертати увагу на роботу лічильника і не чекати поки газовики зафіксують і складуть акт про порушення. Навіть при малому горінні однієї конфорки газової плити, останній цифровий ролик повинен плавно обертатися – без ривків та заїдань. У разі виявлення некоректного обчислення потрібно негайно звертатися із заявою до Центру обслуговування клієнтів «Чернігівгазу» для перевірки роботи лічильника», - пояснив технічний директор «Чернігівгазу» Віталій Черчович.

Періодична повірка приладів обліку газу та їхнє технічне обслуговування в ході повірки проводиться для побутових споживачів безкоштовно. Якщо за результатами повірки не буде виявлено порушень або відхилень в роботі приладу, то він вважається придатним до експлуатації і його повернуть споживачу. 

Якщо споживач зауважить, що у нього підходить термін періодичної повірки лічильника, то він може не чекати повідомлення газовиків, а самостійно звернутись до компанії і узгодити дату її проведення.

Аби дотримуватись графіка і забезпечувати більшу кількість повірок, «Чернігівгаз» протягом останніх років суттєво удосконалив матеріальну базу Сервісних центрів. Компанія придбала додаткове повірочне обладнання на суму 1,2 млн грн, модернізувала комп`ютеризовані установки для повірки побутових лічильників газу типу "Темпо-3", що дозволяє одночасно повіряти п`ять приладів.

Джерело: