Контакт-центр (0462) 616-204
 
Контакт-центр (0462) 616-204

Новини

07.04.2016 / 14:22

Керівництво «Чернігівгазу» розказало про зміни, яких слід очікувати споживачам

Нині газова галузь України переживає суттєві перетворення. Нова нормативна база, яка вступила в дію наприкінці 2015 року, кардинально змінила модель взаємовідносин газових компаній зі споживачами блакитного палива. Втім, виявилося, що такі новації є доволі важкими для сприйняття пересічних громадян. Це призвело до соціальної напруги, а в деяких випадках - до категоричних відмов від укладання договорів на розподіл природного газу.
Керівники "Чернігівгазу" роповіли журналиствм стосовно змін на ринку природного газу Керівники "Чернігівгазу" роповіли журналиствм стосовно змін на ринку природного газу ФОТО: ПАТ "Чернігівгаз"

Аби детальніше роз`яснити, що несуть споживачам законодавчі зміни на ринку природного газу, керівники ПАТ «Чернігівгаз» виступили на брифінгу перед журналістами. Однією з найактуальніших тем стала процедура підписання заяви-приєднання до умов договору розподілу газу.

Для чого потрібна заява-приєднання до договору розподіл газу

Реформування газового ринку призвело до потреби укласти всім споживачам договори - окремо з постачальником і окремо з газорозподільним підприємством. Процедура укладання, а також типові форми договорів були затверджені Постановами НКРЕКП на загальнодержавному рівні. При цьому Нацрегулятор максимально спростив процедуру укладення – споживачам не потрібно вистоювати в чергах. Достатньо підписати заяву-приєднання та передати в «Чернігівгаз» будь-яким способом – надіслати поштою, віднести до абонслужби і залишити в скринці, або віддати контролеру.

«Відтепер, аби отримувати газ до своїх домівок, споживачам потрібно мати два договори – на поставку і розподіл. Підписати заяву-приєднання на розподіл газу потрібно в першу чергу самим споживачам. Цим людина дає сигнал, що вона згодна з її змістом і готова укласти договір з «Чернігівгазом». Заява містить загальну інформацію про газифіковане приміщення, яку треба перевірити і відкоригувати у разі неспівпадіння. Адже в майбутньому, на основі цих даних буде здійснюватися нарахування абонплати за приєднану потужність», - повідомив перший заступник голови правління ПАТ «Чернігівгаз» Сергій Савченко.

Виправити розбіжності, які зустрічаються в персоніфікованих даних можна двома способами - особисто прийти до абонслужби і з`ясувати причину, або самостійно внести виправлення, але при цьому обов`язково вказати на заяві контактний номер телефону. Далі фахівці піднімуть особову справу споживача, і на основі існуючих документів вирішать - внести виправлення дистанційно чи запросити людину прийти до абонслужби.

Також щодо неспівпадінь у персоніфікованій інформації можна повідоміти електронною поштою контакт-центру ПАТ «Чернігівгаз» (email: contact@cn.104.ua). Якщо ви користувач Особистого кабінету на сайті 104.ua, можна написати про це з кабінету.

Що означає EIC – код

Розсилка заяв показала, що споживачі не розуміють значення деяких нових термінів. Їх декілька – персональний EIC – код, величина приєднаної потужності об`єкта і планові обсяги. Через це споживачі висловлюють небажання підписувати заяву-приєднання або вимагають внесення змін.

Особливо гостро постало питання щодо масових відмов від підписання заяви з приводу релігійних переконань і небажання присвоєння EIC–коду. Цей код містить комбінацію цифр і букв, за аналогією з особовим рахунком, які дозволяють ідентифікувати регіон де обслуговується суб`єкт, та підприємства, які надають послуги з транспортування, розподілу та постачання газу на конкретне приміщення.

«Через присвоєння EIC – коду ми маємо велику проблему з вірянами. Вони звертаються цілими парафіями з листами на відмову від підписання заяви, написаними майже однаковими фразами. Хочемо одразу попередити - це дає нам законні підстави відключити газ,- повідомила голова правління ПАТ «Чернігівгаз» Алла Ярова. – Пояснюємо, кодування ажніяк не стосується самої людини, а лише газифікованого приміщення. Код потрібний для уніфікації та прискорення обміну даними між газовими компаніями щодо споживання газу по окремому об`єкту».

Як змінилися норми споживання газу для житла без лічильників

Ще одним нагальним питанням були норми споживання газу для помешкань без лічильників. За два роки нині діючий уряд змінював їх тричі. Перший раз - восени 2014 року норми були зменшені в півтора рази – до 6 (газова плита), 9 (газова плита за відсутності гарячого водопостачання) і 18 м куб (газова плита+колонка). Вдруге - навесні 2015 року – до 3, 4,5 та 9 куб. м газу відповідно, а 23 березня Кабмін затвердив нові нормативи, тепер вже збільшені в півтора рази – 4,4, 7,1 і 14 м куб. газу, відповідно.

«Останні місяці ми в прямому сенсі працюємо «з коліс», - говорить Алла Ярова. – Нові норми, які почали діяти не з 1-го числа, а з 24-го, ще більше заплутають людей. Складається враження, що цими діями влада намагається приховати свої непродумані рішення. Кожного разу, змінюючи норми, уряд запевняє, що нові цифри відповідають фактичному споживанню, економічно обґрунтовані та підтверджені дослідженнями. Втім, гарантії, що ці норми знов не будуть оскаржені в суді нема ніякої».

Також під час брифінгу обсудили оснащення багатоповерхівок загальнобудинковими лічильниками.

Так, на 2016 рік, за рахунок перерозподілу коштів в межах діючого тарифу на розподіл для ПАТ «Чернігівгаз», Нацрегулятор виділив значно більше коштів на встановлення будинкових лічильників, при цьому зменшивши фінансування на індивідуальні прилади. Протягом року в Чернігівській області планується встановити 1,1 тис будинкових лічильників на загальну суму 28,3 млн грн і близько 2,2 тис квартирних лічильників на суму 4,4 млн грн. Програма буде фінансуватися за рахунок плану розвитку газорозподільної системи ПАТ «Чернігівгаз». План затверджений на державному рівні і згідно ліцензійних умов компанія повинна його виконувати.

І наостанок начальник управління клієнтського сервісу Дмитро Лахтіонов розказав журналістам щодо нового проекту компанії, який дозволить вивести обслуговування споживачів на новий якісний рівень. Замість морально застарілих абонслужб «Чернігівгаз» починає впроваджувати обслуговування клsієнтів у так званому форматі «open space» (в перекладі - «відкритий простір»). В першу чергу планується відкриття нових Центрів обслуговування клієнтів в найбільших містах області - Чернігові, Прилуках та Ніжині.